C++ Dungeon Crawler - 01 - bevezetés + alap játékmotor
Nádai Levente 70-es szintű C++ varázslónk egy ASCII grafikájú Roguelike dungeon crawler játék fejlesztésének titokzatos ösvényein vezet végig. Íme az első rész, ingyenesen!
- Projekt áttekintés
- G++ letöltése (MinGW)
- G++ telepítése (MinGW)
- G++ konfigurációja (MinGW)
- Visual Studio Code telepítése, hello world C++
- Játékmotor áttekintés, funkcionalitás
- Projekt felépítés, konfiguráció
- Project VSCode futtatás
- Projekt fájlok elhelyezése, GameEngine
- Project build és futtatás
- Game Engine fukcionalitás
- Alapvető kirajzolás
- Alapvető felhasználói beviteli eseménykezelés
- Haladó felhasználói beviteli eseménykezelés
- Kirajzolás javítása
- Időkezelés a játékszimulációban
- Játék állapot kezelése
- Teljes projekt build konfiguráció
- Pálya kirajzolása
- Pálya és győzelmi feltétel kezelés
- Pálya véletlenszerűsítése
- Játék állapotkezelő OOP viselkedés
- Játék állapotkezelő bekötése a motorba
- Render hibák javítása új állapotkezelővel
- Játék kirajzolómotor OOP viselkedés
- Alap játékmotor cleanup
Vélemények
Figyelem felkeltő
Nagyon jó téma! Érdekes és sokat lehet belőle tanulni az alap játékprogramozásról.
C++ Dungeon Crawler - 01 - bevezetés + alap játékmotor
Jó
Az oktatóról
Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.