Kíváncsi vagy a tananyagunkra? Fedezd fel vállalati e-learning megoldásainkat, és szerezd meg a hozzáférést több száz tananyaghoz, hogy korlátlanul fejleszthesd tudásodat!

Érdekel

  • Változatos témák, tanulási útvonalak
  • Érd el tananyagainkat bárhonnan, bármikor
  • Tanulj első kézből a területükön elismert előadóktól

C++ Dungeon Crawler 6. rész - Multiplayer part I.

A többjátékos módról fog szólni a sorozat utolsó, két részes tananyaga. Az első fejezetben megismerheted a használt eszközöket, átveszünk egy kevés (de szükséges) elméletet, és el is kezdjük átküldözgetni a hálózaton az adatokat.

0
(0)
3 óra
Haladó

  • Többjátékos mód áttekintés
  • SFML áttekintés
  • SFML letöltés és fordítás
  • SFML CMAKE integráció
  • SFML IDE integráció
  • Hálózati architektúrák elmélet
  • Szerver és kliens feladatai
  • UDP és TCP protokollok elmélet
  • SFML hálózati példa
  • Milyen modellt fogunk használni?
  • Connection osztály
  • Connection osztály implementációja
  • Szerver kapcsolat kezelése
  • Kliens kapcsolat kezelése
  • Connection hozzáadása a motorhoz
  • Parancssori futtatás, CLI
  • A játék különböző módokon futtatása
  • Adatküldés a hálózaton elmélet
  • Hálózati csomag típusaink
  • Networkpacket osztály
  • Csomag gyártó eljárás
  • Adatszerializáció, adat küldés a hálózaton
  • Networkpacket szerializáció
  • Játék inicializáló csomag
  • Játék szint átküldése a hálózaton 1.
  • Játék szint átküldése a hálózaton 2.
  • SFML Packet operátorai
  • Szobák átküldése a hálózaton 1.
  • Szobák átküldése a hálózaton 2.
  • Eddigi kód fordítása és hibajavítás
  • Csomagok hozzáadása a játékmotorhoz
  • Szerver és kliens működés kezelése a játékban
  • Új játékállapotok kezelése
  • Játék inicializálás újraírása
  • Játékindító csomag küldése és fogadása 1.
  • Játékindító csomag küldése és fogadása 2.
  • Megfigyelő programtervezési minta (Observer)
  • Observer II
  • Megfigyelő hozzáadása a kódhoz
  • Fordítási hibák javítása
  • Szerver és kliens futtatási konfigurációk
  • Szerver és kliens futtatás párhuzamosan
  • Forráskód

Az oktatóról

Nádai Levente
Szoftverfejlesztő, oktató

Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.