Játék a programozás - Scratch (NA)
Ismerd meg a Scratch-et, készíts velünk gyümölcs-elkapós játékot drag-and-drop módszerrel, ésa alkoss önállóan!
- Bevezetés
- 1. Mi is az a Scratch
- 2. Fejlesztői felület bemutatása
- 3. Szereplők és hátterek
- 4. Egy program indítása
- 5. Kinézet
- 6. A Koordináta rendszer
- 7. Játék előkészítése
- 8. Algoritmus fogalma - Mozgások Scratchben
- 9. Elágazás
- 10. Mindig ciklus
- 11. Változók bevezetése
- 12. Műveletek és a véletlenszám generálás
- 13. Elöltesztelő ciklus
- 14. Változók gyakorlatibb használata
- 15. Egy logikai művelt bemutatása
- 16. Listák
- 17. Blokkok bevezetése
- 18. A blokkokról részletesen
- 19. Randomizálás, új gyümölcs bevezetése
- 20. Paraméter átadás
- 21. Paraméter átadásról részletesen
- 22. Üzenet küldés
- 23. Összegzés előkészítése
- 24. Összegzés
- 25. Megszámlálás
- 26. Még egy-két üzenet
Az oktatóról
Programtervező informatikusként és matematika informatika szakos tanárként is végeztem az ELTE-n. A munkám jó részét a tananyagok készítése mellett az oktatás határozza meg. A Training360-nál Java mentorként tevékenykedem, míg középiskolában matematikát és informatikát tanítok. Scratch programozással kezdetben egyetemen kezdtem foglalkozni, majd több nyáritáborban is igyekeztem megtanítani Scratchen keresztül a programozás és algoritmizálás alapjait gyerekeknek.